søndag den 12. juli 2009

Kronisk Rejsefeber

Det er sjovt som tiden kan løbe ind på dig. Jeg har ryddet op i mit liv. Ikke fordi det var særligt rodet. Jeg har kun 15 m2 at fylde på, så det er ikke et ret stort liv. For at give et bedre billede at det, har jeg smidt 60% af midt tøj ud og 90 % af alle de ting jeg har – hvilket lader mig stå tilbage med følgende. To par sko, to hylder tøj, 10-12 bøger, 1 bord (inklusiv 4 stole), 1 isbjørn, 6 fyrfadsting, 1 bærbar, 1 mappe papirer, 1 seng og lidt service.

Det er vel de færreste vellevende menneske der kan beskrive alt hvad de ejer på 4 linjer. Men når jeg nu får solgt min seng og mit bord, vil mit liv praktisk talt kunne være i en papkasse. Det har været meget afgørende, den tanke, at inden jeg skulle af sted skulle mit liv kunne klemmes ned i en lille papkasse. Måske så det ikke føles så voldsomt at komme hjem igen, måske fordi der ikke skal være noget der holder mig tilbage fra at vende tilbage som et nyt menneske.

Lige nu er det en ret befriende tanke, at mit liv bliver frosset fast i en kold, støvet kælder vinteren over. Det er der sikkert mange mennesker der ku tænke sig en gang imellem - det tænker de bare ikke over nu.. det er simpelthen for varmt.

Om meget kort tid står jeg i et fremmed land. Snart står jeg op i øst, i stedet for vest. I østen stiger solen jo op, så der må det være muligt at få noget op og stå.

-Frederik

2 kommentarer:

  1. At leve i en papkasse er for mange mennesker den barske virkelighed. Det eneste de drømmer om, er et 15m2 værelse med vand, varme og tørvejr. Skridtet fra hjem til hjemløs er måske ikke så stor endda?? Handler det i virkeligheden om at vælge hvilken vej man vil gå? Eller måske handler det om at TURDE at vælge?

    SvarSlet
  2. Sælg hele lortet frederik T. Karls! Du genvinder det hele i rejsen, Gad det var mig! Det bliver une aventure passionante, og på dansk, en fucking spændende oplevelse!

    "Verden er en motherfucki** bog, og dem der ikke drager ud for at rejse, læser kun 1 side!" Citat; Saint Augustine


    Kildeliste:
    www.ordbogen.com, Dansk/Fransk. heh

    SvarSlet