torsdag den 26. november 2009

David Beckham og Angelina Jolie var her også...


Torsdag den 26. november 2009;

At få en tatovering er en stor beslutning og følgende krav skulle i mit tilfælde være opfyldt:
 Motivet skal være asiatisk og dagligt være en reminder om denne tur
 Motivet skal være unikt – det eneste af slagsen
 Tatovøren skal være professionel og passioneret inden for sit felt. En artist!
 Teknikken må gerne være lokal forankret og udspringe fra en gammel tradition

I Koh Chang har jeg fundet alle ovenstående kriterier opfyldt – og så var der jo kun det sidste modige skridt,- at gøre det.

I Lonely Beach findes nemlig en sand tattoo-artist i en fyr, der hedder One. Han har 25 års erfaring, og er kendt for selv at kreere sine motiver, ligesom han som en af de få inden for sit felt helst arbejder free-hand. Det vil sige, at han tatoverer uden en tegning (et oplæg) – men lader sig inspirere undervejs. Han har både tatoveret David Beckham og Angelina Jolie og nu måtte tiden altså være moden til mig:-)

Desuden tatoverer One efter den ældgamle Bamboo-metode. Her er altså ingen maskine, blot en spidset bambuspind (i dag lavet i metal) Selve tatoveringen bliver altså til ved utallige stik med en sikker hånd og millioner af dyp i blækket. En tatovering tager altså nogen gange dobbelt så lang tid end med maskine.

One´s tattoo shop er selvfølgelig populær, og han tager desuden afsted og møder kunder rundt omkring. Derfor var han ikke i butikken, da jeg henvendte mig og blev tilbudt en tatovering af en af hans assistenter. Jeg holdt nu på, at kun ”The master” var god nok, og de ringede derfor til ham. Jeg snakkede en halv time med ham i telefonen og fik ham overbevist om, at kun han var god nok. Smiger er nu en god ting!! Jeg lavede derfor en aftale med ham dagen efter – nu var der ingen vej tilbage.

Første møde handlede om motivet, og jeg skitserede mine ønsker om noget asiatisk – en rejsetatovering, der helst skulle have et unik motiv. One forslog med det samme, at han lavede en free-hand tatovering i Thai-style. Her mærkede jeg, hvor vigtigt tillid er i forholdet mellem en tatovør og hans kunde. Han fornemmede med det samme min skepsis og sagde han ville lave en skitse med kuglepen på armen.
Da jeg så tegning, troede jeg det var løgn. Det lignede mest af alt noget mine børn kunne have lavet i kedsomhed i et uopdaget øjeblik i børnehaven. Jeg besluttede dog at stole fuldt og fast på One, der virkede meget passioneret omkring sit design på min arm.

I fuld tillid til manden gik operation Rejse-tattoo i gang kl. 19.30. 4 timer efter var omridset og skyggerne lagt på, og jeg var allerede begejstret. Tatoveringen tog form og levede i høj grad op til mine forventninger. Dagen efter blev værket gjort færdigt – igen 4 timer – og resultatet er en i mine øjne unik og fantastisk tusch i et originalt og enestående frihåndsdesign lavet af One – The only. Her er virkelig en tatovering med sin egen historie og liv.

En stor beslutning blev taget – og heldigvis er jeg utrolig glad for resultatet. Takket være One og det faktum at indimellem opnås de bedste resultater altså, når tillid mellem mennesker er i fokus.

Fakta:
En bambus tatovering er en måde at tatovere på med skærpet bambus. Ordet tatovering stammer fra den polynesiske ord Tatau, hvilket faktisk betyder at trykke gentagne gange. Oprindeligt var det selvfølgelig en bambuspind, der var spidser – men i dag er bambuspinden skiftet ud med metal og en spids, der kan skiftes af hygiejnemæssige årsager. Men teknikken er fuldstændig den samme. Ingen maskinel hjælp men en milliard små stik i huden og lige så mange dyp i blæk.


Besøg evt. One´s Facebookprofil her


Se fotos af min tatoverings tilblivelse her

18 kommentarer:

  1. nice :) skal dit om en uke, har planer om og ta tattis i thailand, så fint at jeg fant denne siden :) takk

    var det dyrt foresten ?

    SvarSlet
  2. jeg gav 12.000 Thai Bath for det - projektet tog ca. 8 timer, så det er vist en fair pris...

    SvarSlet
  3. ja det vil jeg si :) den såg veldig bra ut også, så det var vel verdt pengene tenker jeg ;)

    må vel dit å ta en titt og noen stikk jeg også :)

    SvarSlet
  4. Hej..

    talte de fint engelsk på stedet?

    SvarSlet
  5. Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I have
    really loved browsing your blog posts. After all I'll be subscribing on your feed and I hope you write again very soon!
    installing hardwood floors

    Here is my web page engineered hardwood floors

    SvarSlet
  6. I usually do not drop many remarks, however i did some searching
    and wound up here "David Beckham og Angelina Jolie var her ogs�...".
    And I actually do have 2 questions for you if you do not mind.
    Is it just me or does it give the impression like
    a few of these remarks come across like they are written by brain dead people?
    :-P And, if you are posting on other online sites, I would like to
    follow everything fresh you have to post. Could you list of all of all your shared sites like your linkedin profile, Facebook page or twitter
    feed?

    Also visit my blog :: wood floors

    SvarSlet
  7. I am regular reader, how are you everybody? This piece of writing posted at this web page
    is actually good.

    Here is my blog - hardwood flooring

    SvarSlet
  8. Hmm is anyone else having problems with the images on this blog
    loading? I'm trying to find out if its a problem on my end or if it's the blog.
    Any feed-back would be greatly appreciated.


    Also visit my web page: hardwood floors

    SvarSlet
  9. I am regular visitor, how are you everybody?
    This paragraph posted at this web site is truly fastidious.


    Look into my blog: hardwood

    SvarSlet
  10. When I initially left a comment I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I receive four emails with the exact same comment.
    There has to be an easy method you can remove me from that service?
    Many thanks!

    Here is my website :: best wood flooring

    SvarSlet
  11. Good article. I'm experiencing a few of these issues as well..

    Here is my blog post ... just click the following website

    SvarSlet
  12. Very shortly this web site will be famous among all blog users,
    due to it's fastidious posts
    engineered hardwood floors

    SvarSlet
  13. It is not my first time to pay a quick visit this web site, i
    am browsing this website dailly and get fastidious data from here every day.


    My weblog - http://responderszone.com/blogs/9817/13896/avail-the-natural-hair-loss-prod

    SvarSlet
  14. Admiring the hard work you put into your website and detailed information you provide.
    It's good to come across a blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed material.
    Fantastic read! I've bookmarked your site and I'm including
    your RSS feeds to my Google account.

    Also visit my weblog hair loss treatments

    SvarSlet
  15. Awesome! Its in fact amazing post, I have got much
    clear idea regarding from this post.

    Also visit my weblog toe fungus treatment
    my site > buy zetaclear

    SvarSlet
  16. I'm not sure where you're getting your info,
    but good topic. I needs to spend some time
    learning much more or understanding more. Thanks for excellent information I
    was looking for this information for my mission.


    Feel free to surf to my site :: http://www.leatherneckconnect.com

    SvarSlet
  17. What's up to all, how is everything, I think every one is getting more from this web page, and your views are good in support of new visitors.
    java com

    Feel free to surf to my homepage; software for call centers

    SvarSlet
  18. Hey there! Would you mind if I share your blog with my zynga
    group? There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thanks

    my website: zetaclear reviews

    SvarSlet