fredag den 27. november 2009

Venstreorienteret oplevelse...


Fredag den 27. november 2009;

I dag var det så ulideligt varmt, og luften stod hele stille. Jeg besluttede derfor at få noget luft under vingerne. Jeg lejede en motorcykel for en dag og kørte ud i det blå. Starten var noget kaotisk, for ingen havde fortalt mig at trafikken kører i venstre side i Thailand – og selv jeg blev opmærksom på problemet ret hurtigt, så er det faktisk svært at vænne sig til. Især på stejle bjergveje og hårnålesving er det virkelig svært at gøre alting modsat. Vejene her på Koh Chang er meget vanskelige at køre på – bl.a. fordi der ikke er ret mange hårnålesving – men derimod meget stejle veje, der er utrolig smalle. Hvert år kommer turister til skade i uheld, hvor de har undervurderet de smalle veje, og man bliver da også advaret mod vejene, når man lejer en motorcykel.

Jeg kørte op ad vejen til vestkysten, der er den bedste vej at køre på. Østkysten er stadig ikke blevet rigtig opslugt af turismen og infrastrukturen derfor også meget dårlig. Jeg fik en dejlig dag, hvor varmen var til at overleve. Min tur bragte mig både ind i jungleområder og til nogle af de andre strande på vestkysten. Dagen er samtidig min sidste på Koh Chang – i morgen rejser jeg videre.

SE FOTOS HER

Herunder en video fra i nat, hvor der var regulær gøglerstemning i gaden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar