mandag den 18. januar 2010

Fishermens Wharf

Mandag den 18. januar 2010:

Min sidste dag i Darwin havde jeg besluttet at bruge på havnen. Jeg havde i går snakket med en pige i receptionen på Elkes Backpackers, der fortalte, at der var hyggeligt og at området afspejlede både det nye og det gamle Darwin.
Med 36 grader i skyggen og en ekstrem høj luftfugtighed tiltrak havet og den lette brise mig meget, og allerede fra morgenstunden gik jeg ned til havnen. Fishermens Wharf er både tilholdssted for fiskerne, og et par enkelte turistbåde. Her leves det hårde sømandsliv, og det var synligt, at man ikke er vant til nysgerrige turister. Jeg snakkede med en mand, der sagde, at marinaen var langt mere populær end gamle skråtklare fiskerbåde. Det sidste sagt med en vis ironi...

Længere mod byen ændrer havnen karakter, og der er indrettet friluftsbad med kunstige strande og is-salg under palmerne. Her kan man mod betaling smide sig i græsset og med jævne mellemrum svale sin ophedede krop i vandet. Stedet benyttes hovedsageligt af lokale, idet de fleste turister bruger Darwin som udgangspunkt for ture i de omkringliggende nationalparker.

Vejret her gentager sig selv med høje varmegrader om dagen og så regnvejr og torden hen under aften. Temperaturene falder kun til ca. 25 om natten, så jeg nyder min aircondition:-) I aften tager jeg med bussen til lufthavnen kl. 23.05, og tjekker ind med forventet afgang et par timer efter. Næste stop er Fiji Øerne, som jeg glæder mig meget til.

SE FOTOS HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar