tirsdag den 26. januar 2010

Glædeligt gensyn med K.L.


Tirsdag den 26. januar 2010;

Det tager 7 timer at flyve fra Gold Coast (Australien) til Kuala Lumpur (Malaysia) – jeg nåede at se tre film på turen:) Hvert sæde har sin egen tv-skærm, hvor man kan vælge film, tv-serier, spil eller bestille mad. Herudover er der en chat-funktion hvis man har familie og venner der sidder langt fra en i flyet. AirAsia er helt nye med lange flyvninger, der går ud over Asiens grænser, og de skuffer ikke. Prisen er meget lav, serviceniveauet er højt, og flyene er helt nye.
Men jeg skal nu nok få rigeligt af AirAsias nye fly, når jeg i morgen benytter selskabet til min flyvning til London. Turen tager 14 timer:( men med tidsforskellen vil det kun tage 6 timer.....

Jeg er havnet på et lille backpackerhostel der hedder Red Palm. Her er kun plads til 16 gæster, og stedet emmer af hjemlig hygge, økologi og glade flipper-vibrationer.
Jeg har været en tur rundt i city, som jeg stadig kan finde ud rundt i efter mit sidste ophold i byen. Det er dejligt at være hjemmevant i det fremmede!!! Her er heller ikke særligt varmt – kun 28 grader. Så K.L. Bliver første skridt i akklimatiseringen til Europa:-)

Jeg har sendt mit tøj til vaskeri. Det er billigt her i byen og de bruger store maskiner, der både vasker og tørre i en proces. De har lovet at tøjet er klart inden min afrejse fra byen i morgen middag.

Ellers var gensynet med Asien præget af den rutine jeg ellers helt havde glemt. Først slagsmål med taxachaufførerne om en fair pris til byen (lufthavnen ligger en times kørsel fra centrum), herefter de sædvanlige tilbud om først billig sex, dernæst billige drugs og til sidst anbefalinger om de hotteste natklubber. Efter indlogering på Red Palm og en kort bytur – hvor det ganske simpelt er antallet af mennesker der springer en i øjnene - her er stoppet, gik jeg på indisk restaurant og spiste mig mæt for 25 kr. Jeg kiggede også lidt efter en jakke jeg kan tage på, når jeg rammer kulden i London – men den slags sælges ikke ret mange steder i et land med et tropisk klima.... Så jeg må håbe, der ikke er alt for koldt i Europa.

Se fotos herunder: (Galleriet må vente med en update til London:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar